Blog

Timeline

Czy lubicie telewizyjne quizy? Jeśli tak, to zapewne wiecie, kiedy skonstruowano pierwszą lokomotywę parową, w którym roku Edison wynalazł żarówkę i w jaki sposób Gutenberg wymyślił ruchome czcionki? Choć istnienie tych wszystkich wynalazków, wydaje się nam dziś oczywistością, rzadko zastanawiamy się, w jaki sposób doszło do ich odkrycia, a niemały trud sprawia nam umiejscowienie ich w konkretnych ramach czasowych. No, Continue Reading...
Read more

Small World Realms

Najnowsze dzieło autorstwa Philippe Keyaerts’a Small World Realms stanowi dodatek do jego podstawowej wersji znanej jako Small World lub Small World Underground. Nie można zatem, rozegrać jej samodzielnie. Gra zawiera 48 dwustronnych kafelków oraz 12 różnych scenariuszy. O czym jest Small World? Gra utrzymana jest w klimacie fantastyki. Przedstawiony w niej świat to bajeczna kraina różnorodnych stworów takich jak: krasnoludy, Continue Reading...
Read more

Slavika

Tematyka Slaviki, najnowszej gry planszowej autorstwa Marcina Wełnickiego, przywodzi mi na myśl „Starą Baśń” Ignacego Kraszewskiego. Bajkowy świat potworów, tajemniczy amulet oraz odwieczna walka dobra ze złem – to motywy przewodnie gry. Krótka historia Slaviki Ziemie Słowian zaczyna ogarniać mrok. Jedynym, dla nich ratunkiem jest potężny amulet Slaviki. Posiada on potężną moc, która do tej pory zapewniała spokój i bezpieczeństwo Continue Reading...
Read more

Ranczo

Nowa gra planszowa Ranczo, która na naszym rynku gości już od roku jest przerobioną wersją SuperFarmera. Jeśli, ktoś tę wcześniejszą wersję gry, darzył szczególnym sentymentem, nie zawiedzie się na jej nieco odświeżonej i lekko zmienionej formule. Podstawowym elementem gry jest tu nadal dwunastościenna kostka. Nie zmieniona pozostała również zasada wymiany zwierząt. Nowość stanowi pojawienie się w grze planszy oraz wyeliminowanie Continue Reading...
Read more

Pan tu nie stał

Gra przywołuje wspomnienia, o czasach, które młode pokolenie zna już tylko z opowiadań, bądź z komedii Stanisława Bareji. Czasy PRL – u to przede wszystkim niekończące się kolejki do sklepów, za towarem, który dziś z łatwością dostaniemy w supermarkecie. Z pewnym sentymentem powracam do lat, kiedy kilogram pomarańczy był prawdziwym luksusem, a tabliczkę czekolady jadło się od „wielkiego święta”. Trudno Continue Reading...
Read more

Ninjato

Teraz będzie trochę o historii, a konkretnie o historii Japoni. Heian, bo o nim tu będzie mowa, to jeden z okresów w dziejach państwa kwitnącej wiśni. Okres względnego spokoju wewnętrznego i bogato rozwjającej się kultury, trwający na przestrzeni około czterystu lat (od 794 do 1185 r. n.e.). Jego początek wyznacza przeniesienie dworu cesarskiego z Nary do oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów Continue Reading...
Read more

Milestones

W starożytnej Italii stworzenie nowego miasta polegało na wyznaczeniu kierunku głównej ulicy, która biegła ze wschodu na zachód oraz prostopadłej do niej, prowadzącej z północy na południe. Na przecięciu tych osi powstawał rynek, zwany forum, stanowiący centrum gospodarcze i polityczne miasta. Wzór ten, zaczerpnęli Rzymianie od Etrusków, którzy uchodzili za mistrzów w zakładaniu i budowie miast. Epoka Średniowiecza przyniosła nieco Continue Reading...
Read more

Kostka Bedlam

Zabawki, które rozwijają zarówno wyobraźnię przestrzenną jak i pozwalają na wyrobienie sobie logicznego myślenia są zawsze w cenie. Popularny „Rubik” to nie jedyna możliwość, poza tym równie interesujących wrażeń dostarczy nam kostka bedlam. Całość składa się z trzynastu elementów, specjalne klocki, które należy ułożyć w postać wspomnianej kostki 4x4x4. Nie kończy się to po jednej lub dwóch partii. Z uwagi Continue Reading...
Read more